Schriftelijke vragen ex. artikel 37 inzake ontslag ‘weigerambtenaar’

donderdag 17 november 2011 12:00

Geacht College,

Als fractie hebben wij kennis genomen van uw voornemen om een ambtenaar van de burgerlijke stand, die gewetensbezwaren heeft tegen het trouwen van mensen van gelijk geslacht, te ontslaan.

Wij vinden het bijzonder triest dat een ambtenaar die in volle waardering van velen haar werk deed, en juist door haar geloofsovertuiging op vele huwelijkssluitingen kan rekenen, ontslagen wordt op moment dat zij haar mening niet wil herzien.

Daarom hebben de volgende vragen aan u:

1. Per wanneer is betrokken ambtenaar ontslag aangezegd?
  2. Vanwaar de stap om dat besluit nu al te nemen?
  3. Waarom niet afgewacht tot wetgeving daarover duidelijkheid verschaft?
  4. Betrof het een unaniem collegebesluit en zo niet, wie stemde(n) tegen?
  5. Vindt u dat, terwijl huwelijkssluiting tussen mensen van gelijk geslacht in Wierden zeer wel mogelijk is, het getuigen van tolerantie, om die ene ambtenaar die daartegen gewetensbezwaren heeft, te ontslaan?
  6. Op de kabelkrant stond dat burgemeester Robben op Regio FM zou hebben gezegd van “hebben ze in de 2e Kamer in Den Haag niet wat anders te doen”? Op zich een uitspraak waar wij het mee eens kunnen zijn, maar veel erger is dat hij als burgemeester vervolgens wel iemand ontslaat, terwijl dat helemaal niet nodig is. Als het uit ooit zover mocht komen is het vroeg genoeg. Graag uw reactie als college daarop.

We zien uw beantwoording met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Riet Eshuis
Fractievoorzitter ChristenUnie Wierden-Enter

Bijdragen

Reacties op 'Schriftelijke vragen ex. artikel 37 inzake ontslag ‘weigerambtenaar’'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 09-01-2015 07:03
De Breitling Replica Horloges Jet Team keerde terug naar zijn basis in Dijon, Frankrijk, na een reis in vijf Namaak Horloges nieuwe landen. In totaal zeven vliegtuigen uitgevoerd meer dan 225 vluchten in achttien dagen, observeren Rolex Replica van alle geplande vluchten. Demonstraties nemen plaats langs de kusten of, zoals in Beiroet en Amman, in de nabijheid van de luchthaven tijdelijk gesloten, de omgeving, de daken van de gebouwen en balkons zijn altijd gevuld met publiek gepassioneerd over de show.