Motie Begroting 2012 - begrafenisrechten

dinsdag 15 november 2011 12:00

Logo ChristenUnie

De raad van de gemeente Wierden, in vergadering bijeen op 15 november 2011;

Gelet op het voorstel van het college om de begrafenisrechten met 6,9 % bovenop de inflatie te verhogen;

Overwegende, dat:

1. Een begraafplaats naast het doel van begraven ook andere belangrijke functies heeft, als die van groen, natuur en stiltegebied
  2. Het om die reden discutabel is of er een harde noodzaak bestaat om tot 100 % kostendekking te komen.
  3. Maar buiten dat, er vorig jaar bij de begroting 2011 ook al een extra verhogingspercentage van 31,5 % is doorgevoerd
  4. Er dit jaar voor de begroting 2012 wederom een verhoging wordt voorgesteld van 6,9 % bovenop de inflatie om tot kostendekking te komen
  5. Dit percentage mogelijk ook gevonden kan worden in andere oplossingen, zoals aanscherping exploitatiekosten.

Besluit:

• Voor de voorgenomen verhoging van de begrafenisrechten van 6,9 %  een alternatief te zoeken en het college van B&W te verzoeken de mogelijkheden en gevolgen in beeld te brengen.

En gaat over tot de orde van de dag.

Bijdragen

Reacties op 'Motie Begroting 2012 - begrafenisrechten'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 09-01-2015 07:03
De Breitling Replica Horloges Jet Team keerde terug naar zijn basis in Dijon, Frankrijk, na een reis in vijf Namaak Horloges nieuwe landen. In totaal zeven vliegtuigen uitgevoerd meer dan 225 vluchten in achttien dagen, observeren Rolex Replica van alle geplande vluchten. Demonstraties nemen plaats langs de kusten of, zoals in Beiroet en Amman, in de nabijheid van de luchthaven tijdelijk gesloten, de omgeving, de daken van de gebouwen en balkons zijn altijd gevuld met publiek gepassioneerd over de show.