20111124 Twentse Hoevedonderdag 24 november 2011 21:12

Recreatiepark De Tolplas, gelegen in de gemeenten Hellendoorn en Wierden, maakt serieus werk van duurzaam recreëren. Na een proefperiode van drie maanden is per 1 september de unieke groepsaccommodatie Twentse Hoeve in gebruik genomen waarbij het overgrote deel van de energiebehoefte en afvalverwerking op duurzame wijze plaatsvindt.

De groepsaccommodatie is mede tot stand gekomen door subsidie in het kader van de stimuleringsregeling KITO. De Kwaliteits Impuls Toerisme in Overijssel heeft tot doel toeristische ondernemers te stimuleren tot samenwerking en het doen van innovatieve, kwaliteitsverbeterende investeringen. Door deze subsidieregeling heeft De Tolplas groepsaccommodatie kunnen bouwen op duurzame wijze.

De Recron (branchevereniging recreatie) heeft de Twentse Hoeve vanwege haar hoge kwaliteitstandaard 5 sterren toebedeeld.

De ChristenUnie Wierden-Enter feliciteert mevrouw Van Heun, beheerder van deze accommodatie met de onderscheiding. Duurzaamheidinitiatieven zoals kunnen rekenen op een compliment, waarover de ChristenUnie fractie haar waardering graag uitspreekt.

Reacties op 'Felicitaties voor eerste duurzame groepsaccommodatie van Nederland: "De Twentse Hoeve" in Hoge Hexel'