Verslag slachtvisite door Richard Bremmer

vrijdag 20 november 2009 17:15

Op woensdag 11 november zijn Riet Eshuis, Kees van Dorth en Richard Bremmer op bezoek geweest bij het Reggedal in Enter. Ook enkele andere vrijwilligers uit de ChristenUnie-achterban waren gekomen om rolstoelen te "drukken". Van daaruit zijn we met medewerkers, andere vrijwilligers en bewoners van het Reggedal naar de slachtvisite bij het Zompenmuseum gegaan. We werden hartelijk ontvangen door Jené Wessels (activiteitenbegeleider) met een bakje koffie. Alle vrijwilligers werden gekoppeld aan een bewoner waarna we vertrokken.

Ik ben zelf met mevrouw Brunink naar het museum gegaan. Het weer was niet slecht, maar het was duidelijk geen zomer meer en de jassen en her en der een sjaal waren geen overbodige luxe.

Eenmaal bij de Hogebrink hebben mevrouw Brunink en ik ons een weg gebaand door de gezellige drukte, om langs het kraampje met heerlijke schröamkes de warmte van het Zompenmuseum op te zoeken. Het was er, zoals altijd, goed bezocht. Daar hebben we even rustig gezeten en konden we zien hoe op ambachtelijke wijze worsten werden gedraaid.

Na een poosje zijn we weer naar buiten gegaan, want in het VVV-gebouw waren we nog niet geweest. Hier was het wat rustiger en konden we op ons gemak genieten van lekkere erwtensoep, leverworst en nog veel meer.

Iets na twaalven was het voor de bewoners tijd om de middagmaaltijd te nuttigen in het Reggedal en liepen we weer terug.

Al met al was het heel leuk om hieraan mee te doen, wat mij betreft maken we hier traditie van.

De foto's worden geladen...

Reacties op 'Verslag slachtvisite door Richard Bremmer'