Nieuwe lijsttrekker ChristenUnie Wierden-Enter

Riet Eshuis (227)donderdag 03 september 2009 11:28

Riet Eshuis - Egberts (40) gaat bij de komende gemeenteraadsverkiezingen de lijst van de ChristenUnie Wierden-Enter aanvoeren. Zij volgt Wim Goosen op die de fractie straks ruim 4 jaren heeft geleid.

Goosen doet op eigen verzoek een stapje terug in verband met drukke werkzaamheden, maar heeft absoluut zin om terug te komen in de nieuwe raad: ”zeg maar als backbencher voor een veelbelovende, frisse lijsttrekker”. De leden van de ChristenUnie Wierden-Enter moeten zich overigens in november a.s. nog uitspreken over de samenstelling van de lijst en de voorgestelde wisselingen in de top, maar het bestuur staat volledig achter de nieuwe lijsttrekker en verwacht dat de ledenvergadering zich unaniem achter deze voordracht zal scharen.

Riet is getrouwd met Johan en zij hebben samen vier dochters. Het gezin Eshuis woont in Hoge Hexel en is trouw meelevend lid van Ichtus vrije baptistengemeente in Notter. Riet is uitstekend op de hoogte van de wereld van het openbaar bestuur. Ze is sinds 2004 voorzitter van Plaatselijk Belang Hoge Hexel e.o. en sinds enige tijd is ze actief lid van de schaduwfractie van de ChristenUnie. Ook vervult zij momenteel een bestuursfunctie in St. Cultureel Erfgoed Hoge Hexel en in het Bestuur externe zaken van Ichtus. Kortom, besturen zit in haar genen en ze kreeg het van huis uit mee, want haar vader was zelf ooit wethouder van de gemeente Wierden.

Zo langzamerhand is ze toe aan een volgende stap, vindt ze, maar meteen starten als aanvoerder en lijsttrekker, dat onderschat ze bepaald niet. Ze bereidt zich momenteel terdege voor op haar nieuwe taak door het volgen van verschillende cursussen voor raadsleden en fractievoorzitters, verzorgd door de ChristenUnie Kaderschool. En met hulp en advies van ervaren fractieleden en anderen om zich heen, mogen we erop vertrouwen dat ze met veel succes zal gaan functioneren als fractievoorzitter van de ChristenUnie.

En ook al heeft ze als voormalig stewardess de hele wereld over gevlogen, “Wierden is toch vooral the place to be”, vindt ze. Ze is er geboren en getogen en als bewoner van Hoge Hexel én parttime medewerkster van de plaatselijke VVV, weet ze waar ze over praat.  “Prachtig om die gemeenschap te mogen dienen vanuit de christelijke sociale politiek waar de ChristenUnie voor staat”.

Campagne
Gemeenteraad