Schriftelijke vragen inzake veiligheid voetgangers stationsomgeving

1010876.JPGmaandag 28 maart 2011 22:13

Geacht College,
Momenteel wordt er gebouwd aan de stationstunnel in Wierden. Planning is dat de werkzaamheden in 2013 gereed zijn. Dit leidt tot de nodige overlast voor het verkeer. Met name de voetgangers zijn hierdoor extra kwetsbaar. De ChristenUnie vraagt uw aandacht voor de veiligheid van de voetgangers.

Deze week hebben wij geconstateerd dat de toegang van en naar het perron aan de oostzijde van het stationsgebouw voor de voetgangers geblokkeerd is. Hierdoor lopen de mensen over de straat. De ChristenUnie vindt dit een gevaarlijke situatie en bepleit een extra voorziening voor voetgangers.,Niet alleen nu op genoemde plek maar ook de komende tijd op andere locaties in het gebied.

Onze fractie wil graag uw reactie op onderstaande vragen:

1. Hoelang duurt de  afzetting  aan de oostzijde van het station,waarbij de hekken de toegang over het trottoir blokkeren?
  2. Is het mogelijk om tijdens de werkzaamheden, extra veiligheidsmaatregelen te treffen voor de voetgangers, zoals een extra afscherming tussen de openbare weg en de werkzaamheden?
  3. Wilt u deze maatregelen ook nemen als er verderop werkzaamheden gaan plaatsvinden die het voetgangersgebied doorkruisen?

Uw reactie zien wij met belangstelling tegemoet.

Fractie ChristenUnie

Riet Eshuis, Fractievoorzitter

Reacties op 'Schriftelijke vragen inzake veiligheid voetgangers stationsomgeving'