Schriftelijke vragen aan het college ver 2 riante woonkavels in Hoge Hexel

donderdag 23 september 2010 19:24

Aan:   het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wierden

Onderwerp: Schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en wethouders ex artikel 37 reglement van orde, over 2 riante woonkavels in Hoge Hexel.

10 september 2010

Geacht College,

In verband met de realisatie van het Kulturhus in Hoge Hexel is met deze kleine kern overeengekomen dat er 2 riante woonkavels beschikbaar komen, als bijdrage in de investeringskosten van het Kulturhus.  De kavels zijn gesitueerd ten noord-westen op het speelveld aan de Oude Schoolweg. Met enkele omwonenden is een mediation traject doorlopen om afspraken te maken over de invulling van de kavels.

Dit voorjaar zijn de kavels aan verschillende doelgroepen aangeboden.

Vragen:

1. Kan het college ons melden hoe het staat met de verkoop van deze kavels?
  2. Kan het college ons aangeven, welke motivatie aan de stagnerende verkoop ten grondslag ligt?
  3. Is het college bereid om een andere invulling voor deze kavels te onderzoeken, die meer aansluit bij de woningbehoefte van de Hexelaren? Waarbij bijvoorbeeld gedacht kan worden aan een aantal geschakelde woningen voor senioren.
  4. Is het college bereid de afspraken die hierover gemaakt zijn met omwonenden te herzien?

In de gewijzigde woonvisie wordt gesproken over bouwen naar behoefte. Voor Zuidbroek ligt  er een voorstel tot partitiele herziening van het bestemmingplan,, waarbij de invulling meer wordt afgestemd op de economische tijden.

De Fractie van de ChristenUnie wenst Hoge Hexel eveneens een passende invulling voor de kavels op het speelveld toe.

Uw reactie zien wij met belangstelling tegemoet.

Fractie ChristenUnie

Riet Eshuis, Fractievoorzitter

10 september  2010

Reacties op 'Schriftelijke vragen aan het college ver 2 riante woonkavels in Hoge Hexel'