Schriftelijke vragen aan het college inzake onderhoud Bornerbroekseweg Enter

donderdag 23 september 2010 19:26

Aan:   het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wierden

Onderwerp: Schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en wethouders ex artikel 37 reglement van orde, inzake onderhoud Bornerbroekseweg Enter

17  september 2010

Geacht College,

De toegangswegen naar Enter zijn momenteel minimaal vanwege werkzaamheden op diverse plekken aan wegen of brug.

De ChristenUnie heeft vernomen dat binnenkort ook de Bornerbroekseweg wordt afgesloten voor verkeer, dit in verband met werkzaamheden aan het riool.

Met het afsluiten van deze straat wordt het erg lastig om Enter-centrum vanuit de oostkant te bereiken, waar de noordkant al afgesloten is. Hierdoor zal het verkeer een sluiproute gaan zoeken via de Ypeloweg. Schooljeugd maakt ook veelvuldig gebruik van deze weg. Als daar het landbouwverkeer (maïsoogst) en het snelverkeer komende tijd ook langs gaan, alsmede de hulpdiensten, ontstaan er gevaarlijke situaties, omdat deze weg niet berekend is op zoveel en zwaar verkeer.

Onze fractie wil graag uw reactie op onderstaande vragen:

1. Klopt onze informatie, dat de Bornerbroekseweg binnenkort wordt afgesloten, terwijl de Wierdenseweg nog niet toegankelijk is?
  2. Is het mogelijk om de werkzaamheden op de Bornerbroekseweg in 2 delen uit te voeren, zodat de Sportlaan als toegangsweg kan dienen?
  3. Wat is er geregeld t.a.v. hulpdiensten? En hoe kunnen  zij snel voorbij de afzetting?
  4. Is er een omleidingroute opgesteld?
  5. Hoe wordt de veiligheid van de schooljeugd gewaarborgd?

Uw reactie zien wij met belangstelling tegemoet.

Fractie ChristenUnie

Riet Eshuis, Fractievoorzitter

Reacties op 'Schriftelijke vragen aan het college inzake onderhoud Bornerbroekseweg Enter'