3e ChristenUnieK waarderingsprijs voor Marissa Rohaan

20110226 Christen UnieK prijs voor Marissa Rohaanmaandag 28 februari 2011 22:26

De ChristenUniek Twente waarderingsprijs is door Martha van Abbema uitgereikt aan Marissa Rohaan. Marissa is geboren op 18 september 1987 en opgegroeid in het Twentse stadje Diepenheim. Nadat 3 jaar geleden bij haar een hersentumor is geconstateerd, is haar gezondheid en haar kwaliteit van leven steeds meer achteruit gegaan. Desondanks blijft ze positief in het leven staan en ontplooit ze allerlei activiteiten ten behoeve van de Stichting Doe een Wens.

ChristenUnie Twente wil met het uitreiken van deze waarderingsprijs duidelijk maken dat het waardevol is om je in te zetten voor de medemens, zelfs al kamp je zelf met allerlei beperkingen. Met dit kleine gebaar, willen we de wens uiten dat het werk van Marissa nog lang door mag gaan en als voorbeeld voor heel veel anderen mag dienen.

Na de uitreiking is er met Marissa en haar familie gesproken over het werk van Marissa voor de Stichting Doe een Wens, de gezondheid van Marissa en ook de rol die de overheid heeft in het kader van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning.

De vertegenwoordigers van de ChristenUnie waren diep onder de indruk van het doorzettingsvermogen van Marissa en de manier waarop de familie met haar meevecht en meeleeft. We wensen Marissa en haar familie alle goeds voor de komende tijd.

ChristenUnie Twente werkt samen met de Tweede Kamerfractie en de Statenfractie van Overijssel aan een waarde(n)volle samenleving.
De uitreiking van  deze ChristenUnieK waarderingsprijs is gedaan door:
Martha van Abbema  ChristenUnie kandidaat voor de provinciale Staten van Overijssel
Egbert Alkema            fractievoorzitter ChristenUnie Hengelo
Bert Tijhof                    fractievoorzitter ChristenUnie Rijssen-Holten